Ebro & Catheau

twee vrienden met een groot hart voor elkaar en voor die kleine Anthos…

Nieuw versus ouder 15/08/10

Filed under: ANTHOS — ebrocath @ 7:47 am

De komst van Anthos was niet voor iedereen een prettig gebeuren. Ebro en Catheau, twee katten met de pootjes op één buik, konden toch niet lachen met die kleine viervoeter die zijn eerste pasjes zette in hun territorium. Anthos deed alsof hij de koning te rijk was en liep van links naar rechts, van voor naar achter en deinsde voor niets of niemand terug, en zeker niet voor twee poezen

Ebro was eventjes van slag, blies terug toen Anthos zijn stem liet horen en zijn haren rechtop zette Het was precies een haantje met een grote hanenkam Indrukwekkend voor mens en Ebro. Ebro keek toe en liet zich doen door die kleine spruit. Anthos was in zijn nopjes. De dag nadien zochten de grote en de kleine al toenadering en het loopt best tussen die twee.

Catheau is een ander verhaal. Zij kon helemaal niet lachen met de verrassing van de baasjes. De eerste blik naar dat onbekende deed Catheau als een fretje lopen naar de slaapkamer. Spurten, lopen, sneltest…. Anthos liep achter haar aan onder bed en Catheau deed niets, al kijkend. Ze keek, maakte haar poten schoon en voelde zich prima…. Tot ze door had dat dit een andere kat was !!! Catheau haar ogen werden zo groot van de angst en haar hartje voelde ik kloppen… Ze kreeg de schrik van haar leven. Catheau rende weg, stopte zich weg en was niet meer te vinden.Het is heel moeilijk. Catheau heeft dan ook besloten in hongerstaking te gaan en drinken laat ze ook. Dit is een andere koek ! Ik maak me ernstig zorgen om haar. Ik zet overal water en brokjes,maar er geraakt niets door haar keel van de schrik. Ik hou haar zeer goed in de gaten. Ik betrek haar bij het ganse proces, geef haar beloningen als ze uit haar schelp kruipt en dat apprecieert ze wel.  Elke dag zet ze een stapje in de goede richting. Sinds gisteren steekt ze zich minder weg, komt ze al eens tevoorschijn en laat ze Anthos dichter komen. Ik denk dat ht ergste voorbij is. Ze heeft al een beetje water gedronken, een paar snoepjes gegeten. Toch heeft ze gisteren ook enkele malen moeten overgeven, waarschijnlijk van de schrik. De verrassing ligt haar letterlijk op de maag. Vandaag gaat het al beter. Een bezoekje aan de kattenbak, een mini plasje, een kijkje in de woonkamer en na drie dagen eindelijk de eerste pootjes op haar lievelingspaal gezet. Het doet deugd. Ik kreeg haar zover om een paar korreltjes te eten en een snoepje of twee. Nu nog drinken en baasje is tevreden.

De dierenarts is op de hoogte van de komst van Anthos ern de situatie met Catheau. Hij verzekerde me dat ik mij geen zorgen hoef te maken. Ze komt er wel door. Ik denk dat hij gelijk heeft. Wat en opluchting, maar het is nog te vroeg om Victory te kraaien.

Tot gauw met meer nieuws…

 

One Response to “Nieuw versus ouder”

  1. tante Jeanine Says:

    Kom aan Catheautje, een beetje moed, wie kan er nu weerstaan aan zo een lief snuitje. Zie maar Ebro die kan het wel aan hé
    Dikke knuffels aan het trio


Geef een reactie

